Com cada any, l'escola edita la revista escolar "Companys".
La podeu comprar a l'escola, a la parada de l'entrada; si no sou a temps la podeu demanar als alumnes de sisè.
La revista val dos euros. Els diners aconseguits amb la venda de les revistes són per ajudar econòmicament als/a les alumnes de sisè a pagar les colònies.
Us presentem la portada i l'índex.
Quan exhaurim els exemplars, la publicarem online.
Cada any, els alumnes de 6é de primària de l'escola Jaume Vicens Vives de Roses, organitzen una activitat relacionada amb el Nadal de la qual en gaudeixen tots els estudiants d’aquest centre d’infantil i primària del municipi. L’any passat van realitzar una representació dels pastorets, de la qual en van poder gaudir des dels alumnes de P3 fins a 5è, i aquest 2012, han organitzat amb l’ajuda dels mestres, un pessebre vivent.
Pessebre que s’ha dut a terme aquest dimarts 18 de desembre durant tot el dia, i el dimecres 19 només al matí.
Els decorats, també han estat fets pels mateixos alumnes que participen al pessebre com a figurants, utilitzant materials reciclats com ara llençols, paper, cartons... i la vestimenta que han utilitzat ha estat cedida per amics i pares dels alumnes.
En total són 45 nens i nenes els que han participat en aquest pessebre vivent, els quals han estat treballant al llarg de tota una setmana en el muntatge d’aquest.
El pessebre s’ha dut a terme al gimnàs i al passadís de l’edifici central de l’escola, on s’han distribuït els 5 quadres amb que comptava aquest.
Un romà et donava la benvinguda al pessebre, que s’iniciava amb el quadre dels dimonis que repicaven una olla. Tot seguit venia el quadre de l’anunciació format per un àngel i tres pastors. Seguidament hi havia el quadre del naixement que donava pas a l’arribada dels reis mags d’orient acompanyats pels seus respectius patges. Mentre que aquest 1r pessebre vivent finalitza al gimnàs amb el quadre del mercat.
Vull explicar què és
el que hem fet a la reunió, on ha estat i si m’ha agradat.
Comencem.
En primer lloc, vam
anar a la sala de plens de l’Ajuntament i els representants de cada
escola vam seure a les butaques dels regidors i regidores davant dels
nostres respectius murals. Els regidors ens van refrescar la memòria
i després vam explicar tot el que hi havia als murals de les escoles
els respectius representants.
Després ens van passar
unes diapositives sobre les idees que havien recollit entre els cinc
murals, entre ells el manteniment, la separació de l’espai de joc,
els noms de cada zona i altres temes més.
A continuació han
vingut els altres regidors i els vam explicar els murals i vam llegir
les diapositives. També ens van preguntar si ens va agradar
participar en aquest projecte i tots vam dir que sí. Després ens
van fer dues fotografies: una amb els regidors que ens van ajudar i
una altra amb els altres regidors.
Per últim vull dir que
ha estat una experiència molt divertida i que m’ha agradat molt.
Bé, això ha estat tot el que us volia dir.
En ocasió de la festa del sacrifici que van celebrar els musulmans, el dia 26 d'octubre de l’any 2012, les mares musulmanes han organitzat un dinar al menjador de l’escola el dilluns 29 d'octubre a fi de compartir aquesta festa amb el personal docent del centre on tothom va poder tastar el menjar típic del marroc el·laborat per les mares.
Catalunya es crema, l’Empordà es crema. El context és dramàtic i la sensació d’impotència i solidaritat enorme. Per això ha nascut la iniciativa #1català1arbre.
#1català1arbre pretén crear una massa de voluntariat organitzada, gestionant tècnicament el que calgui.
#1català1arbre ha de ser un portal d’informació per entendre la problemàtica concreta de l’incendi, i poder actuar a posteriori amb totes les garanties.
La lluita activa contra les flames dels herois i heroïnes en l’anonimat, siguin Bombers, ADFs o voluntaris; l’empatia dels membres de la Creu Roja i de la gent de peu de carrer, que han condicionat pavellons arreu de la comarca per als afectats i desplaçats; la ràbia continguda per la destrucció dels nostres paratges més estimats; són el que ens ha d’empènyer a pensar i a actuar amb seny davant del què vindrà després, cal mentalitzar-se i actuar en conseqüència.
Que quedi molt clar: més enllà de l’eslògan, aquesta iniciativa vol crear coordinació, cooperació i una sòlida conscienciació col·lectiva posterior a l’extinció del foc.
Davant la tragèdia que ens ha tocat viure, #1català1arbre vol transmetre la nostra solidaritat amb el territori.
Vol reunir el major nombre de col·laboradors, amb l'única finalitat d’actuar en base els consells de gent experta.
No vol anar a plantar pins on hi creixien alzines.
Vol ser una eina útil per tal de minimitzar la desgracia viscuda.
La intenció és que qualsevol acció a favor de recuperar el nostre territori, compti amb un suport massiu.
El foc crema, però mai prou com per cremar l’esperança.
Anualment l'escola publica la revista
"Companys". Un cop els/les alumnes de sisè han venut tots els exemplars fem
pública la revista en format digital. Els beneficis de la venda de la revista es
destinaran a la sortida de final de curs dels nens i les nenes de sisè.
Aquí podreu veure i descarregar els continguts
en color.
Aquesta tarda alguns dels i de les mestres de l'escola i personal no docent han representat la llegenda de Sant Jordi per a tots els nens i les nenes de l'escola, excepte els infants de P-3.
L'obra ha estat molt bé i hem gaudit d'una tarda al teatre.
Si voleu tornar a reviure aquest moment, us adjuntem les fotografies i el vídeo.
Els professors de l'escola Jaume Vicens Vives de Roses es van convertir en una estona en actors, amb la representació de la llegenda de Sant Jordi que van fer per tots els alumnes del centre aquest passat dimarts 24 d’abril al teatre municipal. En aquesta representació, hi van participar més d’una vintena de mestres d’aquesta escola de Roses, que es van animar en portar al teatre municipal la representació d’aquesta tradició catalana amb una adaptació lliure de David Pujol, a partir de textos de Jordi Vinyes, Josep Carner, i Rubén Darío, amb músiques de Dàmaris Gelabert, José Maria Pagán i Handel. L’historia era explicada per una narradora, que donava pas a les diferents escenes que es van anar desenvolupant a dalt de l’escenari del teatre rosinc, de les quals en van poder gaudir els més de 400 escolars del centre que van assistir com a públic d’aquesta representació, amb la qual els mestres els van voler obsequiar amb aquesta activitat. David Pujol, professors d’aquest centre educatiu d’infantil i primària, el qual va ser l’encarregat de confeccionar el guió d’aquesta representació ens explica d’on va sortir la idea de representar per a tots els alumnes aquesta llegenda.