dimarts, 18 de desembre del 2012

Els alumnes de 6è del Vicens Vives organitzen un pessebre vivent.

Cada any, els alumnes de 6é de primària de l'escola Jaume Vicens Vives de Roses, organitzen una activitat relacionada amb el Nadal de la qual en gaudeixen tots els estudiants d’aquest centre d’infantil i primària del municipi. L’any passat van realitzar una representació dels pastorets, de la qual en van poder gaudir des dels alumnes de P3 fins a 5è, i aquest 2012, han organitzat amb l’ajuda dels mestres, un pessebre vivent.
Pessebre que s’ha dut a terme aquest dimarts 18 de desembre durant tot el dia, i el dimecres 19 només al matí.
Els decorats, també han estat fets pels mateixos alumnes que participen al pessebre com a figurants, utilitzant materials reciclats com ara llençols, paper, cartons... i la vestimenta que han utilitzat ha estat cedida per amics i pares dels alumnes.
En total són 45 nens i nenes els que han participat en aquest pessebre vivent, els quals han estat treballant al llarg de tota una setmana en el muntatge d’aquest.

El pessebre s’ha dut a terme al gimnàs i al passadís de l’edifici central de l’escola, on s’han distribuït els 5 quadres amb que comptava aquest.
Un romà et donava la benvinguda al pessebre, que s’iniciava amb el quadre dels dimonis que repicaven una olla. Tot seguit venia el quadre de l’anunciació format per un àngel i tres pastors. Seguidament hi havia el quadre del naixement que donava pas a l’arribada dels reis mags d’orient acompanyats pels seus respectius patges. Mentre que aquest 1r pessebre vivent finalitza al gimnàs amb el quadre del mercat.