dijous, 1 de desembre del 2011

Cuida't les dents!

Ajudem als nostres nens i nenes a mantenir les dents sanes!

Les afeccions bucodentals entren dins del grup de malalties cròniques més esteses en el món. En el nostre context hi ha hagut una progressiva reducció de la seva incidència, tot i un cert repunt en escolars de 6 anys.
S'ha detectat que la majoria d'escolars entre 5 i 14 anys no segueixen les recomanacions de la Federació Dental Internacional pel que fa a hàbits de raspallada (un mínim de dos cops al dia amb pasta fluorada) i un 16,7 % només se les raspalla ocasionalment.

Al llarg de la setmana del 14 al 18 de novembre els i les alumnes de primer, segon i tercer van anar a "l'Escola de dentistes". On van realitzar l'activitat educativa "Cuida't les dents!" de l'Organisme de Salut Pública de la Diputació de Girona coorganitzat amb la Generalitat de Catalunya.

Després d'entrar a "l'Escola de dentistes" per una dent inflable, es van posar les bates de dentista. Ben guarnits i repartits en dos grups varen poder aprendre:

• la importància d'una bona higiene bucal;
  • les malalties que podem patir per manca d'higiene;
  • quins aliments són poc adequats per excés de sucre;
  • com rentar-se bé les dents;
  • els noms i les funcions de les dents.

Aquesta exposició forma part del programa de salut bucodental del Dipsalut promogut per la seva àrea de polítiques i promoció de la salut, que té com a finalitat l'optimització dels recursos públics en el desplegament dels programes, projectes i accions de salut pública d'àmbit municipal per promoure una major qualitat de vida.