dijous, 10 de novembre del 2011

Segona festa del sacrifici o id al adha عيد الاضحى

En ocasió de la festa del sacrifici que van celebrar els musulmans, el dia 6 de novembre de l’any 2011, les mares musulmanes van organitzar un dinar al menjador de l’escola el dijous 10 de novembre a fi de compartir aquesta festa amb el personal docent del centre on tothom va poder tastar el menjar típic del marroc el·laborat per la Fatima Ouled el Arbi amb la col·laboració d’altres mares.

A.M.P.A. Jaume Vicens Vives.

Intercanvi cultural entre un grup de mares marroquines i el personal docent de l'escola Vicens Vives.

La festa del sacrifici és una de les celebracions més importants del calendari islàmic i també es coneguda com la festa del xai, ja que és l’animal que es sol sacrificar més sovint. En aquesta s’hi commemora el símbol de la submissió perfecta a la voluntat de Déu representat per l'episodi alcorànic i bíblic en què Abraham va estar a punt de sacrificar el seu fill per ordre divina abans que Déu li aturés el braç. Se celebra el desè dia del mes de dhu-l-hijja i coincideix amb la fi del hajj, el pelegrinatge preceptiu a la Meca, cinquè pilar de l'islam. Aquest dia, en tot el món islàmic, les famílies maten un animal de manera ritual (sovint un xai, tal com es diu que va fer el patriarca) en record de l'acte d'Abraham; a continuació s'organitza un gran àpat i els creients es retroben en família i entre amics i es fan regals als infants. És un dia de perdó i d'oblit de malentesos, així com d'ajuda als més necessitats ja que, segons la tradició, la família només es pot quedar amb una tercera part de l'animal sacrificat i la resta s'ha de compartir, cosa que van fer un grup de mares marroquines que tenen els seus fills escolaritzats a l'escola Jaume Vicens Vives de Roses. I es que aquestes mares van voler compartir aquesta festa amb el personal docent del centre educatiu organitzant un dinar a la mateixa escola que es va celebrar aquest passat dijous 10 de novembre on es van poder degustar els plats típics marroquins que es mengen a les cases per celebrar aquesta festa. Segons ens va explicar la Ouiaam Elouahabi, una de les mares marroquines impulsores d’aquest intercanvi cultural, fem aquest dinar per donar a conèixer les nostres tradicions, contribuint a fer una societat més diversa i plural on hi tinguin cabuda totes les persones sense dependre de les nacionalitats d’on provinguin. Aquest es el segon any que es realitzar aquest dinar al centre, proposta que va ser molt ben acollida per la directora de l’escola al igual que pels professors que tenen oportunitat de degustar plats típics d’una altre cultura, que potser no haurien tastat mai si no fos gràcies a aquest intercanvi. La voluntat d’aquest col·lectiu de mares marroquines és la de continuar amb aquest acte donant a conèixer i obrint als rosincs tradicions d’altres religions o cultures.

empordatv.cat

1 comentari:

1. Us felicito! Aquest bloc explica moltes coses de la vostra escola i de la gent que hi conviuen. Ma. Rosa

ResponElimina